24 Haziran 2013 Pazartesi

College Station'da Ev Piyayasi

Sanirim en cok sorulan, ve buraya gelenlerin gozunu en cok korkutan sorudan baslamak en iyisi;

Ben TAMU'ya gelmeyi dusunuyorum/gelecegim ama ev nasil tutulur? Fiyatlar nasil?



Bu, Amerika'ya gelecek herkesi uykusuz birakmis, bizi depresyonlara sokup sokup cikarmis bir soru. Gercekte bu soru, College Station ozelinde en kolay cevaplanan, "ulan bu kadar kolaymiymis ya" diye kendimize kizdigimiz soru.

Geyigi bi kenara birakip hemen can alici noktaya geliyorum. College Station'da apartman komplexleri olan bir Turk var. Biraz atmasyon olacak ama, buradaki yaklasik 500 Turk'un %80'inden fazlasi da bu komplexlere dagilmis durumda. Bu sitelerin sahibi ile gelince tanisirsiniz, ben size ona ait komplexleri yazayim.
(Bu sayfadan bahsettigimiz girisimcinin sahip oldugu apartmanlari web sayfalarina ulasabilirsiniz. http://www.aggielandapartments.com/)

1- Polo Club
Ilk siraya koydum, cunku 2 gun sonra tasinacak olsam da ilk goz agrim ve cok seviyorum. Sitesine buradan goz atabilirsiniz. Fiyat olarak 1 oda 1 salon evleri 525$ sanirim.

2- Eastmark Apartments
3- University Park apartments
Su anda 1+1 evler icin istenilen fiyat 525$ olmasi gerekiyor. 1+1lerde camasir makinasi yok. Apartmanin kendi camasir makinalari var. Ordan 1$ karsiliginda yikayabiliyorsunuz. Apartmanin 2+1 duplex seklinde olanlari var. Onlarda camasir makinasi var. Kirasi emin olmamakla birlikte 600$+-50$ diye tahmin ediyorum. Genel olarak apartman yer olarak fena sayilmayacak bir yerde olsada, herseyi ustuste koydugumuzda daha iyi apartmanlarda da kalinabilir. Ama burda kalirsanizda cokda basiniz agrimaz.
4- Riverwalk Apartments (Nami diger kucuk Turkiye :)
5- Cedar Creek Apartments


Benim bildiklerim bunlar. Tabiki bu siteler disinda da cok guzel secenekler var, ilerleyen zamanlarda daha bilgili bir arkadasim mutlaka yazacaktir.Ben bilmedigim icin hatali bilgi vermek istemiyorum. Kafaya hic takmamaniz gereken bir baska konu ev kiralari. Kira fiyatlarinda Texas, ve daha spesifik olmak gerekirse College Station, Amerika ortalamasinin baya altinda. 1 kisilik evler 500, 2 kisilik evler 600 $ civarinda. Eger bursiyer olarak geliyorsaniz kesinlikle size maddi anlamda sorun cikarmayacak bir ev bulabilirsiniz.

Ilk geldiginiz de kalmak icin eger sizi misafir edecek birilerini bulabilirseniz ne ala! Bulamazsaniz da College Station'da geceligi 50 $ civarinda olan bir cok otel var. Bu otelleri google'da "college station hotels" gibi basit bir aramayla bulabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken Tutacaginiz Otel'in Bryan'da degil College Station'da olmasi. Birbirlerine bitisik 2 kucuk sehir olsalar da ilk geldiginizde arabaniz olmayacagindan Bryan'da ulasim zorlugu yasabilirsiniz. Bu arada ulasim bambaska, ve malesef eglenceli olmayan, bir yazi konusu.

Simdilik bu kadar, daha genis bir zamanda gorusmek uzere. (Bu arada 2 yildir burada yasamama ragmen ev piyasasi hakkinda tamamen cahil oldugumu da bu yaziyla hem gordum hem de gosterdim. Aferin bana!)

Ben burdan devam edeyim. Bir kac site verecegim. Aynisini Google yazarak sizde bulabilirsiniz gerci ama hazir yazmisken burayada copy-paste yapalim.
http://www.apartmentguide.com/apartments/Texas/College-Station/
http://www.apartmentfinder.com/Texas/College-Station
http://www.trulia.com/for_rent/College_Station,TX/
Apartman tutarken dikkat edilmesi gereken bir kac nokta var. Birincisi ilk defa amerikaya geliyorsaniz kesinlikle gelmeden apartman tutmaya kalkmayin. Gelin gozlerinizle gorun onsan sonra anlasmanizi yapin (Dolandirilmaya karsi icinde onemli bir adim).Ikincisi apartmanin otobus duraklarina ve markete uzakligina bakin. Mesela ilk basta araba almayi dusunmuyorsaniz markete yurunecek bir yerde ev tutmaniz sizin icin iyi olur. Yurunecek mesafe demisken yazin burda yurumek gercekten zor oldugu icin gercekten yakin yerlerden bahsediyorum. Ucunsusu en az 1 yillik anlasma imzaliyacaginiz icin apartman ile bir yil icinde ben baska bir yere gidiyorum deme sansiniz olmacak. Bu yuzden management i iyi bir apartman secmenizi tavsiye ederim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ogrenci hayati de Polo Club'i tavsiye ederim, sebepleri

1. Ev, aksamlari kahve icmek istediginizde gidebileceginiz Sweet Eugene ve Muldoon's a yurume mesafesinde,

2. HEB'ye yurume mesafesinde

3. Fast food icin Firehouse, Wendy's,... gibi yerlere, ve fine dining icin de bir iki italyan restoranina yurume mesafesinde,

4. Okula da 10 dakika bisiklet mesafesinde

ANCAK!

College Station'da bir insanin en son sahip olmak isteyecegi sey, ogrenci hayatidir, bunu da soylemeden gecmek istemedim. Zaten okulda yeterince ogrenci ile yuzyuze olacaginizdan, disarida ogrenci hayati istemeyeceksiniz, sizi temin ederim.

O yuzden ben Spring Loop ya da o civarda yasamanizi tavsiye ederim. Kiralar da yine $550 civarinda. Avantajlarina gelince, fine dining icin en guzel yer, Hilton'un karsisinda cok iyi Italyan ve Fransiz restoranlari var. Ogrencilerden, ozellikle de undergrad'lerden uzak, alisveris icin gideceginiz HEB, okula yakin olan HEB'den cok daha buyuk ve cesitli (cesitten kastim Turk urunleri degil, ancak College Station'da baska yerlerde bulamayacaginiz veal chop, mascarpone, Crème fraîche, langoustine,... gibi yiyecek cesitleri) bulabilmeniz.

Turk'lerin oldugu bloklardan - ki bildigim kadari ile Polo Club'da birazcik oyle oldu yukarida bahsedilen diger bircok apartman komplekslerine sahip Turk'un satin almasi ile - birzcik uzak durun. Bildigim kadari ile bu bloklar muazzam sayida birbirleri ile etkilesmeyi cok cok seven Turk iceriyor, ve sonucta Amerika'ya kucuk bir Turkiye yaratmaya gelmiyorsunuz degil mi?

Adsız dedi ki...

Spring Loop'dan ev bakabilirsiniz ama karar vermeden once bir kez daha dusunun. O bolgenin hemen arkasinda su aritma tesisi var. Aksamlari dayanilmaz koku olusabiliyor. Ayrica okula da yeterince uzak.

Bir de Turk kominitesinde yasamak bir yandan sosyal olarak tatmin olmanizi saglarken, ote yandan yabanci dilinizi gelistirmenizi olumsuz yonde etkileyebilir.